Friday, September 26, 2008

Sajak Cintakan Allah & Rasulullah
« on: May 31, 2007, 02:00:04 PM »

--------------------------------------------------------------------------------

SAJAK : YA RASULULLAH, YA HABIBULLAH

Ya Rasulullah
Ya Habibullah
Cinta hatiku

Ya Rasulullah
Ya Habibullah
Aku susuri sirah2 mu
Aku ratapi duka perjuangan mu
Apakah mampu aku menjadi umatmu yang Kau inginkan

Ya Rasulullah
Ya Habibullah
Apabila kaki ku menjejaki bumi Madinah
Titisan air mata ku berjujuran
Kerna apa aku menangis?
Kerna rindu ku, cinta ku pada mu
Terasa beratnya untuk berpisah

Ya Rasulullah
Ya Habibullah
Selawat dan Salam keatas mu
Wahai junjungan

Ya Rasulullah
Ya Habibullah
Pada Engkau lah aku mengharap
Mengharap syafaat mu
supaya tidak sengsara akhir nanti

Allahhumma Solli 'Alaa Muhammad
Ya Robbi Solli 'Alaihi Wassalam


Sajak ini lahir dari pengalaman pertama lily ketika menziarahi Makam Rasulullah pada 12 hb Rabiulawal beberapa thn dulu. Sepanjang perjalanan ke Madinah, airmata ni tak berhenti2 berjujuran, rasa syukur teramat sangat kerana diundang kesini, rasa sedih yg teramat sangat betapa hebatnya perjuangan Nabi, sehingga kesaat ni masih terbayang2 difikiran, rasa kerinduan yg semakin mendalam, sesungguhnya hanya org yg pernah berziarah saja yg memahami apa yg lily rasakan hingga kesaat ni........

No comments:

Post a Comment