Monday, September 22, 2008

Kambing! Oh Kambing!

BLOG INI ADALAH SEMATA-MATA CATITAN DIARI AKU DALAM PROJEK PENTERNAKAN. APA-APA PERTANYAAN KHUSUS DLM BIDANG INI SAUDARA DISARANKAN RUJUK KEPADA YANG PAKAR. SAYA HANYALAH PENTERNAK YANG BARU BERMULA SECARA PART TIME. APA PUN, APA JUA PERKONGSIAN IDEA DALAM BIDANG TERNAKAN INI ADALAH DIALU-ALUKAN. - A.Z
Monday, September 25, 2006
KEMAJUAN PROJEK

KEMAJUAN PROJEK AKU DI KAMPUNG

TARIKH KEMASKINI (update) : 1 April 2007

Terbaru, semua baka Jamnapari kami dah x der lagi coz ada yang dah jual & termasuk mati. Kambing yang baru diberi nama adalah Albab (colour putih kat bawah ni), yang coklat tu abang dia, telah dijual bersama ibunya baru-baru ini.


Mak aai..punya la geram aku 1st time dpt tgok dan dukung anak Janapari ni, boleh dibuat Pet. Yang bestnya, cepat betul membesar. Gmbar kat atas ni umurnya baru 25 hari, tak lagi sampai sebulan. Bulu punyala gebu, boleh di buat Pet, tupun ada org yang dah meminta utk bela sbg Pet. Kui..kui.., klau buat pet, jgn la plak bawa masuk rumah, kang...kahkah..

Gambar kandang setelah sambungan (extension) dibuat kemudianya.



PERMULAAN PROJEK DI KAMPUNG

Taraf projek : Mini (Kecil-kecilan)
Modal permulaan projek : RM2900.00
Tarikh Mula Projek : 1 September 2006
Lokasi: Perak
Jenis ternakan mula projek : 6 ekor kambing kampung (Katjang)
Keluasan Tanah : 2.5 ekar
Pengetahuan permulaan mengenai ternakan ketika ini : 0%
Projek Usahasama :Aku + Abg aku + Kak Ipar aku (ALP)
Jagaan Projek :Ayah aku (Supervisor) + Li(Mandor)
p/s: Kih! Kih! projek & blog aku, suka hati aku la na letak jawatan apa :)

No comments:

Post a Comment