Thursday, November 6, 2008

Saiyidina Jibrail telah menceritakan khasiat-khasiat dan faedah-faedah doa ini kepada Rasulullah s.a.w. seperti berikut:

Barangsiapa membacanya dengan hati yang ikhlas dan yakin penuh kepada Allah s.w.t., Insya’Allah mujarab dengan izin Allah di antaranya:

1. Makbul segala hajat dan cita-cita.

2 Luas rezekinya.

3. Jika di tiup pada perempuan, nescaya kasih ia kepada kita.

4. Menang di dalam peperangan.

5. Penerang hati.

6. Di jauhkan daripada segala penyakit.

7. Di baca 70 kali tiap-tiap hari, aman daripada ancaman raja-raja dan pembesar- pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.

8. Di baca pada tempat yang suci, boleh melihat malaikat, jin dan syaitan-syaitan.

9. Di baca pada malam Jumaat 20 kali, boleh melihat orang di dalam kubur.

10. Aman daripada binatang-binatang buas.

11. Air laut menjadi tawar.

12. Terlepas daripada terkena bunuh jika di baca pada tubuh badannya.

13. Jika di tulis dijadikan azimat atau di baca pada sawah, aman daripada tikus dan ancaman musuh yang lain.

14. Terselamat daripada merbahaya seteru dan musuh.

15. Terselamat daripada terkena karam di laut.

16. Jika di baca pada minyak malam jumaat tiga kali, boleh memudahkan perempuan beranak manakala di minumnya.

17. Jika di baca doa ini pada apa-apa benda kemudian di rendamkan ke dalam air selama 3 (tiga) hari atau 7 (tujuh) hari, Insya’Allah segera mendapatnya.

18. Orang yang pekak jika dibaca pada telinga kanannya tujuh hari, insya’Allah mendengar ia.

19. Orang yang gila atau mereka yang di rasuk oleh iblis apabila di baca di telinga tiga kali Insya’Allah larilah iblisnya.

20. Boleh menawarkan segala jenis bisa.

21. Terkeluar daripada penjara apabila di baca bersungguh-sungguh.

(Di petik dari “Kitab Peti Rahsia” susunan Haji Nik Mahmud bin Ismail, Datuk Perdana Menteri Paduka Raja ; cetakan 1946)
Bermaksud :



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkanlaranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya).

Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.

(Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Ini ayat seribu dinar namanya, ayat ini diamal oleh seorang hamba yang mendapat hikmat ini dari Nabi Allah Khidhir ketika belayar di laut dengan berkata berkat amal ayat ini hamba itu mendapat kemuliaan dan menjadi raja.



Ayat ini mengandungi seribu faedah jikalau di amalkan tiap-tiap kali lepas sembahyang sebanyak tiga kali, insya’Allah akan beroleh seribu faedah, barang siapa yang beramal ayat ini Allah taala akan mengadakan baginya jalan keluar dari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.



Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah si pesakit akan sembuh.



Jikalau mendapat sebarang kesusahan yang amat berat, kesusahan kerana kezaliman orang-orang tamak, oleh peperangan yang ditimbulkan oleh musuh-musuh Negara, beramallah selalu dengan ayat ini selepas daripada sembahyang lima waktu, mudah-mudahan segala kesusahan mendapat perlindungan dari Allah Ta’ala.



Jikalau masuk berperang menentang musuh, tiada binasa oleh terbakar, jika di pukul dengan besi tiada lut dan tiada binasa dari sebarang benda yang bahaya, hendaklah beramal ayat ini dan bertawakkal kepada Allah, baca ayat ini sesudah sembahyang lima waktu, baca ketika hendak tidur tiga kali, baca ayat ini keika hendak keluar rumah sekurang-kurangnya tiga kali.
62ac601f.jpg
563d2c3f.jpg
8a2ed566.jpg

c3fbd21e.jpg

No comments:

Post a Comment