Monday, March 14, 2011

Thursday, January 6, 2011

Emas OH Emas....



Kisah ku bermula bersama emas sejak 6 tahun yang lalu... tapi time ni aku x beli pun lagi.. usha-usha je pun. Aku start usha price kijang emas time tu... pergh aku lihat time tu RM1900, so dalam firasat aku, mahal gile kot. Maka aku buat tak tahu la, selepas sekian lama aku aku meminggirkan emas ni, pada 3 tahun lepas aku terlihat kembali harga Kijang ni... time tu RM3000, pergh sudah naik harga dia, mahal gila, so aku pun gagal memiliki syiling kijang emas ni. Akhirnya pada 2 minggu lepas, aku lihat kembali harga kijang emas telah mencecahkan harganya kepada RM4600.


So bila dah tengok tu, aku dah niat dah nak beli juga kijang emas ni, tanpa berlengah lagi aku pun beli la kijang emas ni. Aku sangat menyesal sebab tidak mempunyai kesedaran tentang menyimpan duit menggunakan medium emas. So kepada sapa yang tak sedar lagi, mari kita lihat kira-kira.

Harga = 1oz Kijang Emas
Dis 2005 = RM1963
Dis 2006 = RM2468 - 25.7%
Dis 2007 = RM2787 - 13%
Dis 2008 = RM3119 - 12%
Dis 2009 = RM4162 - 33.4%
Dis 2010 = RM4641 - 11.5%
Dis 2011 = ???? (saya rasa anda pun boleh fikir sendiri) - pada tahun 2011 ni... katakanla paling busuk pun 11% kadar kenaikan daripada tahun 2010

kadar kenaikan 11% = RM510 + RM4641 = RM5151

ini adalah jangkaan saya... fuhhh hebat hebat.... jangan tunggu lagi... sebab nilai emas makin lama makin mahal... sapa cepat dia la paling untung.

Sekian terima kasih

Wednesday, January 5, 2011

Emas membangun ekonomi ummah

Assalamualaikum wbt..

Bila kita tengok trend emas 2 -3 hari kebelakangan ini agak menurun harganya, tapi inilah masa yang paling sesuai buat semua orang untuk membeli emas.

Emas adalah salah satu medium di mana kita dapat menambah simpanan tanpa disedari, mula2 memang rasa mahal, tapi bila kita tahu manfaatnya, masyallah... memang hebat kuasa ALLAH swt yang mencipta segalanya, maha pencipta.

Sambil menyimpan, emas juga tidak langsung dapat meningkatkan ekonomi ummah, terutamanya kepada tanah air yang tercinta ini. Ini kerana dalam menghadapi ketidaktentuan sistem kewangan global, usaha menjadikan dinar emas sebagai penjelasan dagangan pelbagai hala, sepertimana yang pernah dikemukakan oleh bekas Perdana Menteri YABhg Tun Dr. Mahathir Mohamad suatu ketika dahulu, wajar dipergiatkan semula.

Penggunaan dinar emas, yang mempunyai nilai intrinsik dan stabil terhadap aktiviti spekulasi, sebagai perantara dagangan boleh membantu negara-negara Islam mengurangkan kesan ketidaktentuan dan susut nilai matawang fiat yang menjadi perantara utama dalam perdagangan antarabangsa. Walau bagaimanapun, oleh kerana rakan dagang utama negara-negara Islam ialah negara-negara maju, seperti Amerika Syarikat, Kesatuan Eropah dan Jepun, yang terikat dengan status quo sistem ekonomi dan kewangan semasa, adalah wajar penggunaan dinar emas dilaksanakan secara selektif antara rakan dagang negara Islam.

Emas yang untung...

asslamualaikum wbt...

hari ni harga emas turun lagi... dan ramai yang sedar... so ape lagi jangan tunggu lagi..
emas ni tak lama dia turun.. lepas ni akan naik semula, so kepada sesiapa yang ingin menyimpan duit tu, lebih baik simpan emas. kerana adalah bersifat anti inflasi....

Takkan satu hari nanti kita nak usung duit banyak2 macam hanya nak beli sebuku roti??
fikir-fikirkanlah....


Tuesday, January 4, 2011

Analisis Emas


graf emas 2000 - 2010
Nilai Emas telah menempa kejayaan yang begitu hebat. Ini dapat dibuktikan dengan kenaikan harga emas secara terus menerus sejak tahun-tahun yang lalu. Jika nilai emas boleh mengalami kenaikan dengan mendadak sejak tahun 2005, maka ia juga akan terus mengalami kenaikan ini secara mendadak pada tahun yang mendatang.

Kepada anda yang masih belum lagi menyimpan atau memiliki emas, maka anda adalah tergolong kepada golongan yang rugi, kerana emas tidak pernah menunggu kita. Jangan tunggu lama-lama, sebab
bila emas harga rm50/g kita cakap mahal
bila emas harga rm100/g kita cakap mahal
bila emas harga rm150/g pun kita cakap mahal
so sekarang dah harga rm166/g ..... ape tunggu lagi??
Jangan tunggu lagi... ambil peluang ini secepat mungkin... kerana anda akan rugi pada masa akan datang.






Monday, January 3, 2011

100g emas 999.9 hanya dengan rm5000



Dengan modal hanya rm5000... anda mampu memiliki emas seberat 100g 999.9
jika anda berminat untuk memiliki emas seberat 100g... boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut... 0122334619

Kejayaan Kijang Emas

assalamualaikum.....

kijang emas adalah syiling emas yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia dengan kualiti emas 999.9 pure gold 24k

telah lama saya perhatikan kijang emas ini... sejak 5 tahun lepas... tapi pada masa tu tiada duit nak beli... sbb masa tu harga rm1900.. so tak beli la... last-last tengok 2 minggu lepas... harga dah jadi 1oz rm4567.... pergh.. naik kow kow punya... terus beli kijang emas tu... sempat la beli 2oz iaitu 2 keping syiling kijang emas sebelum kehabisan stok... sbb emas dijangka akan mencecah usd5000/oz ... perghhhh masyuk tu... kat bawah ialah gambar kijang emas yang saya beli...


alhamdullilah... dapat jugak memperolehi aset yang susah nak turun harga ni... tapi senang nak naik harga... ini adalah emas pertama yang saya miliki....

No comments:

Post a Comment