Saturday, July 4, 2009

Statistik
Hits : 20539Ahli VIP : 27Daftar Hari Ini : 0Ahli Online : 1Penaja :
Menu Utama
Laman Utama
Khasiat Manggis
Produk
Syarikat
Info Kesihatan
Pelan Pemasaran
Testimoni
Soalan Lazim
Pesanan Online
Cara Sertai
Daftar
Login
Hubungi Kami
Aktiviti Syarikat
Brochures
Pautan
BLOG
Laman Web Ini Milik :
Userid :

Nama :
Administrator
Email :
admin@manggis2u.biz
No Tel :
012-2393546
YM :
-tiada-
//specify path to your external page:
var iframesrc="inc_last20.asp"
//You may change most attributes of iframe tag below, such as width and height:
document.write('')


//specify path to your external page:
var iframesrc="inc_news.asp"
//You may change most attributes of iframe tag below, such as width and height:
document.write('')





Peluang Perniagaan Bersama Xango™

Mengapa anda perlu menjadi usahawan Xango™?
“Pioneer (Orang yang Terawal dan Perintis Memperkenalkan Jus Supplement Buah Manggis Xango™ di Pasaran Asia dan Malaysia)”



Mengapa Xango™?
A. INDUSTRI – (Network Marketing = MLM)Melalui Network Marketing, anda berpeluang menjalani perniagaan jaringan secara global. Dalam kes Xango, melalui pendaftaran hanya RM120, anda berpeluang menjual dan menaja orang di seluruh dunia. Isu yang penting di sini adalah globalisasi. Hari ini, kita dapat berhubung dengan seluruh dunia dengan mudah dan berkomunikasi dengan mudah. Adanya komunikasi, maka adalah transaksi (jual beli).50 tahun dahulu terdapat 40 juta orang menyertai Network Marketing. 5 tahun dari sekarang, dijangkakan 200juta orang akan menyertai Network Marketing (disebabkan internet dan alat telekomunikasi – telefon bimbit, dan lain-lain)Internet merupakan alat perhubungan tanpa sempadan bangsa, usia, negara, warna kulit, agama, paras rupa dan lain-lain. Melalui internet, perniagaan berasaskan Network Marketing menjadi semakin mudah, semakin popular dan semakin diminati ramai.Kenapa Robert Kiyosaki dan Donald Trump mengesyorkan MLM?
Jika ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Network Marketing, sila baca buku ”The Business School” karangan Robert Kiyosaki.
Di dalamnya ada menyatakan bahawa:“Network Marketing business are business schools for people who want to learn the real world skill of an entrepreneur, rather than the skills of an employee who wants to become a highly paid mid-level manager in the corporate world”

Namun, industri MLM ini ada satu masalah. Ramai orang kata dia tahu apa itu MLM, padahal TIDAK! Ramai juga yang tidak suka dan benci akan industri MLM. Mengapa?Bagi mereka MLM = Many Lose Money1) Produk yang terlampau mahal2) Perlu simpan stok3) Tidak pandai jual4) Produk mempunyai tarikh luput yang singkat (bermakna wang anda akan luput dengan luputnya produk). Produk biasanya dalam bentuk pil. Ramai yang tidak suka makan pil.Dalam Xango, masalah di atas dapat diatasi melalui:
Produk berpatutan, modul permulaan cuma RM 585 (Yuran Keahlian + 4 Botol Xango)
Tidak perlu simpan stok. Produk akan terus diposkan ke rumah anda.
Tidak perlu cakap banyak. Cuma edarkan flyers yang disediakan. Melalui flyers, orang akan contact kita.
Produk mempunai tarikh luput yang lama, lagipun ia dalam bentuk jus, boleh diminum oleh semua ahli dalam keluarga.

Masalah utama kita adalah..1. Tidak pandai dan malu nak cakap2. Takut nak cakap3. Tidak ada masaPenyelesaian kepada masalah di atas dan untuk berjaya dalam Xango, kita cadangkan untuk mengamalkan sistem flyers. Kami akan menyediakan anda dengan flyers dan kertas iklan berkualiti tinggi padat dengan testimoni dan pendapat Doktor Pakar mengenai produk ini. Katakan anda mengedarkan flyers ini kepada 100 orang.100 flyers diberi kepada:10 – keluarga dan adik beradik belah suami10 – keluarga dan adik beradik belah isteri10 – jiran tetangga10 – rakan pejabat10 – orang yang dikenali yang sedang sakit50 – emergency (letak atas meja dan dalam kereta)Jadi terdapat banyak musim perayaan seperti Hari Raya, musim mengundi, tahlil arwah yang anda boleh berjumpa dengan ramai orang yang anda kenali. Berikan flyers kepada mereka.Tip: Jangan beri flyers kepada orang yang tidak kenal. Beri kepada yang anda kenal dan ada hubungan dengan kita. Daripada 100 flyers, katakan 50 akan baca, 20 orang akan call dan 10 orang mahu beli untuk cuba produk ini.Katakanlah selepas 4 bulan mereka cuba dan berpuas hati dengan produk, 5 orang daripada mereka berminat hendak join untuk dapat harga yang lebih murah. Maka, ini bermakna anda telah mendapat 5 orang downline. Bonus direct sponsor anda ialah RM100 setiap seorang. Jika 5 orang, anda mendapat RM500. 5 orang downline anda ini juga akan diberi sistem dan peluang yang sama seperti anda. Mereka juga akan dibekalkan dengan 100 flyers dan mereka juga akan mengedarkannya kepada 100 orang yang mereka kenali.
Ali
Edar 100 flyers
Abu
Edar 100 flyers
Ahmad
Edar 100 flyers
Ani
Edar 100 flyers
Asraf
Edar 100 flyers (Ini bermakna 500 flyers telah beredar dalam group anda)
Ringkasnya, apa yang dijangka berlaku adalah seperti berikut:
Anda edar 100 flyers, 50 baca, 20 call, 10 beli, 5 join

5 downline
5 downline baru buat macam anda, setiap orang akhirnya dapat 5 orang macam anda
5 x 5 = 25 downline
25 downline baru buat macam anda, setiap orang akhirnya dapat 5 macam anda
25 x 5 = 125 downline
Anda mendapat bonus unilevel 5% untuk setiap belian downline anda setiap bulan. Ini bersamaan dengan RM 17. Jika downline anda ada 155 orang, ini bermakna anggaran pendapatan anda adalah RM 17 x 155 = RM 2,635 sebulan. Katakan ini berjaya di capai setelah 2 tahun kerana anda mengedarkan flyers sedikit demi sedikit, adakah ia berbaloi? Sudah tentu! Daripada anda tidak dapat 1 sen setiap bulan, dengan usaha sedikit (edar flyers), anda dapat RM 2,635 sebulan!Berita baik, proses tadi tidak berhenti di situ. 125 downline baru tadi juga diberi sistem yang sama. Akhirnya setiap dari mereka mendapat 5 orang baru. (125 x 5 = 625) (RM17 x 780 = RM 13,260 sebulan).Berita baik lagi untuk anda kerana proses tadi tidak berhenti di situ juga, 625 ahli baru juga diberi sistem yang sama. Ini berlaku sehingga 9 generasi. Jadi bayangkan potensi pendapatan anda melalui bisnes Xango ini dengan hanya setiap orang mengedarkan 100 flyers. Keberkesanan sistem mengedar flyers ini bukan teori sahaja tetapi telah terbukti berkesan, sehingga ada pakar dalam industri in mengatakan, "Flyers is the most powerful tools to suceed in network marketing industry!"

Jika 1 orang pun tidak hubungi anda selepas 2 minggu mengedarkan flyers tersebut, laporkan kepada kami, kami akan kembalikan wang anda RM 20 (untuk membeli 100 flyers)
Apa yang anda perlu lakukan untuk berjaya dalam bisnes ini?
Cakap dan Rekemenkan kepada kawan-kawan dan sanak-saudara mengenai produk ini.Kalau tak taja, anda dapat income dari untung runcit. Kalau jual RM 160, dapat RM 44, kalau jual RM 140, dapat RM 24. Jangan risau tentang taja orang, bila orang selalu beli lama-lama dia nak join pasal dia dapat harga murah bila jadi ahli (RM 116). Produk ini telah terbukti berkesan, justeru itu pembelian berulang akan berlaku. Ada orang kata tak pandai cakap. Atau cakap itu susah. Betulkah?Cuba renungi situasi di bawah...UMUR 4 – 6 tahun => Tadika (2 tahun)6 – 12 tahun => Sekolah Rendah (6 tahun)12 – 17tahun => Sekolah Menengah (5 tahun)17 – 22 tahun => Universiti/Kolej (5 tahun)Setelah berpuluh-puluh ribu dibelanjakan untuk pengajian, umur 22 jadi graduan, kalau dapat gaji permulaan baru RM 1,500 itu pun jika dapat kerja. Kita perlu sedar peluang pekerjaan semakin berkurangan..Bila dah bekerja, mulalah fikir nak bayar pelbagai hutang. Bekerja hanya untuk bayar bil? Kita sepatutnya menikmati kehidupan bukan sebaliknya.2 Formula untuk berjaya dalam bisnes ini:1. Bawa botol ini bersama anda sentiasa2. Sentiasa letakkan botol ini di atas mejaApabila orang tanya, ini apa? Itulah merupakan soalan yang di tunggu-tunggu.Kita tanya dia balik:1. Pernahkah anda makan manggis?2. Adakah anda makan manggis setiap hari?3. Anda makan untuk sedap atau makan untuk sihat?4. Pernahkah anda makan kulit manggis?Kemudian, mulalah bercerita mengenai produk Xango ini kepada mereka.
B. Syarikat
Apa yang anda fikir tentang syarikat-syarikat berikut:USANA? – bagusSHAKLEE? – bagusHERBALIFE? – bagusINTRA? – bagusXANGO? – 10 kali Lebih bagus!. Ini kerana kita adalah antara yang terawal. Kita tidak perlu mencari orang kerana orang akan datang cari kita.


Syarikat lain sudah lama bertapak dan sudah ramai yang join. Datuk, nenek, isteri, abang, adik, semua sudah join syarikat itu.We are in Diamond Time!Property Boom -> 25 Tahun duluIT Boom -> 5 Tahun duluHealth Boom -> Sekarang!Sekarang semua orang amat mengambil berat tentang kesihatan.Buktinya..Kerusi OSIM yang berharga RM 15,000 pun orang sanggup beli!
Hospital swasta tumbuh bagai cendawan – Hospital Pantai, Tawakal, dan lain-lain. Orang sanggup bayar berpuluh-puluh ringgit bagi mendapatkan rawatan dan servis yang berkualiti.



Xango adalah sebuah syarikat yang paling cepat berkembang dalam sejarah industri jualan langsung (network marketing). Ia adalah syarikat yang telah terbukti dalam jangkamasa 5 tahun. Jualan Xango mencecah USD 500 juta (RM 1.5 billion) dalam masa 3 tahun.




Hanya 1 produk jus buah manggis Xango dan yang pertama di dunia yang memperkenalkan jus buah manggis untuk pasaran dunia. Berada di kedudukan keempat antara syarikat produk-produk kesihatan dunia yang lain.
Anda adalah orang yang ”pioneer” dengan memperkenalkan produk ini dalam pasaran Malaysia dan Asia. Malaysia adalah negara yang ke-18 untuk pasaran Xango dan sekarang Xango berada di 23 buah negara. Xango juga merancang untuk memasuki pasaran di 182 buah negara di seluruh dunia.


Pelancaran Xango dalam pasaran Malaysia pada 30 Jun 2007, dan anda masih baru serta belum terlewat!



Xango menjangkakan, ia adalah syarikat yang cepat berkembang dengan jualan mencecah USD 1 Billion dalam masa 7 tahun operasi sahaja! Iaitu dalam tahun 2009. Rekod ini jauh mengatasi syarikat gergasi seperti eBay dan Microsoft yang telah mencapai nilai jualan yang sama setelah 13 tahun operasi. Jadi, sertailah Xango dan jangan lepaskan peluang keemasan ini!
Xango membangunkan jenamanya sendiri seperti: Xango Golf Club, Xango Adidas dan lain-lain. Oren merupakan warna untuk Xango. Kalau anda tidak join, tiada masalah, tetapi setiap kali anda lihat lampu isyarat bertukar warna oren, anda pasti ingat Xango.








C. Timing/Masa
Di Malaysia, Xango dilancarkan pada Julai 2007. Anda adalah yang antara terawal. Kita bukan sahaja awal (pioneer) di Malaysia, bahkan di dunia. Perhatikan situasi di bawah. Hingga kini hanya terdapat 5 ibu pejabat (HQ):1. USA (Amerika)2. Jepun3. Hong Kong4. Singapura5. Malaysia (HQ Asia)
Xango di seluruh dunia dan Malaysia merupakan ibu pejabat Xango untuk Asia. Mengapa Malaysia? Hebatkah Malaysia?
Jawapannya adalah kerana Xango mahu melebarkan sayapnya ke seluruh Asia melalui Malaysia.
Tahukah anda majoriti penduduk dunia terdapat di Asia?China (populasi tertinggi di dunia)India (populasi kedua tertinggi)Indonesia (populasi ketiga tertinggi)Oleh kerana di Malaysia, istimewanya terletak pada 3 kaum majoriti yang terdapat di dalamnya. Maka Xango bercadang agar kaum Cina di sini akan menyebarkan Xango ke China, kaum India di sini membawa Xango ke India manakala kaum Melayu ke Indonesia, Brunei dan lain-lain.Dalam masa 20 tahun yang lalu, sekitar 50 juta orang yang terlibat di dalam industri pemasaran rangkaian (network marketing) dan dijangka mencecah 200 juta lagi orang akan terlibat dalam masa 5 tahun lagi. Faktor utama yang menyumbang ke arah ini adalah penggunaan ICT, iaitu medium perniagaan global tanpa sempadan.Di dalam buku “The Wellness Revolution: How to Make a Fortune in the Next Trillion Dollar Industry” karangan Paul Zane Pilzer (Pakar Ekonomi Terkemuka Dunia), beliau meramalkan bahawa industri kesihatan dan kesejahteraan akan berkembang 500% kepada nilai USD 1 Trillion pada 2010.
Xango berada di landasan yang betul di mana fasa perkembangannya telah bermula dan akan meneruskan fasa momentum yang akan mecapai nilai jualan USD 1 Billion dalam tahun 2009. Oleh itu, kita perlu sama-sama bergerak seiring dengan Xango untuk mencapai matlamat kita bersama.


D. Produk
Xango adalah syarikat pertama yang memperkenalkan jus supplement buah manggis yang asli untuk pasaran dunia. Satu kategori pencipta (category creator) yang diiktiraf.Di sini kita berpeluang untuk berjaya dalam perniagaan ini, kerana kita adalah antara terawal memperkenalkan jus ini dalam pasaran Malaysia dan Asia dan tiada persaingan wujud lagi.Untuk renungan kita bersama, pada tahun 1978, Forever Living adalah pengedar produk Aloe Vera yang pertama, sehingga ke hari ini masih berkembang di 105 buah negara dengan nilai jualan mencecah USD 1 Billion. Ini menunjukkan bahawa sebagai orang yang terawal memperkenalkan produk jus; kita akan berjaya dan boleh bertahan lama kerana kita yang memulakan gelombang ini.

Syarikat yang pertama mengeluarkan sesuatu produk itu telah terbukti melahirkan ramai jutawan. Contohnya adalah seperti syarikat-syarikat di bawah yang memperkenalkan produk pertama dalam pasaran:Forever Living – Aloe VeraLuxor – Jeli GamatElken – R.O WaterCNI – Kopi GinsengSmart Naco – Susu IggSelepas itu banyak syarikat yang meniru produk tersebut, contohnya kopi ginseng. Selepas CNI memperkenalkannya, pelbagai produk berasaskan kopi dan ginseng dari pelbagai syarikat muncul seperti Kopi Ginseng Jantan, Kopi Ginseng Ali dan sebagainya. Namun, orang akan tetap ingat pada yang pertama. Contohnya, ubat gigi apabila di sebut pasti orang teringat akan Colgate. Dalam bisnes ini, apabila orang dengar mengenai supplement jus manggis, orang akan ingat Xango walaupun terdapat banyak syarikat yang cuba meniru produk tersebut..:. Xango = Supplemen Jus ManggisIn this industry, the business grows so fast with you or without you.Adakah anda masih ingat?• Kuch Kuch Hota Hai – sudah 11 tahun berlalu• Titanic – sudah 9 tahun berlalu• Tun Mahathir bersara – sudah 5 tahun yang laluMasa bergerak begitu pantas..Jika anda join Xango hari ini dan berusaha bersungguh-sungguh...siapakah anda dalam 1 tahun akan datang?Jika anda tidak join tidak mengapa. Ada orang lain yang akan join, berusaha dan berjaya. Tunggu dan lihat kerana kebanyakan kita hanya suka tunggu dan lihat.Orang yang berjaya adalah orang yang mengambil peluang dan kesempatan yang diberikan dan berusaha untuk kejayaan pada masa akan datang.Orang yang gagal adalah orang yang hanya melihat peluang dan kesempatan, tidak mengambilnya. Apatah lagi untuk berusaha mencapai kejayaan. Apa yang dia tahu hanya menonton T.V dan menonton kejayaan orang lain.
E. Sistem
Di dalam sistem ini, kita hanya perlu berkongsi kebaikan produk dengan seramai orang dengan mengesyorkan produk. Di samping itu kita membuat sistem memberi/mengedar naskah testimomni – ”Pernahkan anda makan kulit manggis?”

Xango juga menggunakan sistem penghantaran terus ke rumah anda. Jimat masa, jimat wang dan tenaga.

F. Plan Kompensasi Xango
Macam mana nak jadi member/memulakan perniagaan ini demi masa depan kita bersama? Adakah Supplemen Jus Manggis ini mahal? Apabila anda menjadi ahli, maka anda akan mendapat harga RM 116 sebotol dan menjualnya pada harga RM 140 hingga RM 160. Adakah RM 116 untuk penjagaan kesihatan itu mahal?
Apakah prioriti anda dalam kehidupan?Kesihatan! Tetapi anda...Setiap hari: Makan roti canai, mee , maggi (makanan industri-industrial foods). Makanan sebegini menjadi punca pelbagai penyakit termasuklah kanser.20 tahun dahulu, kanser amat jarang di dengar di Malaysia. Hari ini semua orang memperkatakan tentang kanser. 5 tahun akan datang, jika anda atau keluarga anda tiada kanser, maka saintis pasti akan temuramah anda.Bagi mengatasi penyakit, terhadap 2 tahap:Bagi mengatasi penyakit: terdapat 2 tahap:Mencegah: biasanya orang malas dan kedekutMerawat: di sini orang sanggup beri seluruh hartanya asalkan dia sihat.Tahukah anda bahawa penyakit terjadi dalam 4 peringkat?Bermula dalam badan anda. Anda sakit-sakit dan demam. Simptom mula kelihatan seperti pendarahan di sana sini (Biasanya banyak wang dibelanjakan di peringkat 3 & 4)
Apa yang kita makan setiap hari? Apa yang anda masukkan ke dalam perut anda?SAMPAH! Hari ini semuanya makanan industri.Mi goreng, roti canai – makanan segeraTiada pengambilan fiber – masalah penghadamanKita tidak kunyah dan terus telan – masalah penghadaman. Anak-anak menangis – kita bagi dia makan makanan segera. Ibubapa patut kawal mereka dan bukan sebaliknya. Biarkan mereka menangis, yang penting mereka sihat. Makanan sangat penting. Makanan sepatutnya membina dan memberi kita tenaga, bukannya merosakkan dan memusnahkan hidup kita.Ada orang kata supplemen ini mahal. Sedangkan mereka sanggup beli:Bonzai – harga: RM 6,000Pasu – harga: RM 7,000Bercuti – harga: RM 30,000Kancil RM 28,000 dengan sistem bunyi RM 40,000RM 70 sekali makan sekeluarga di KFC.Untuk yang lain anda tidak berkira, tetapi untuk kesihatan RM 120 sebulan pun anda berkira.Sepatutnya..Jangan berkira untuk memastikan kesihatan anda baik. Jangan apabila sudah jatuh sakit, barulah dihabiskan seluruh wang dan simpanan untuk membayar rawatan.
"Mencegah itu lebih murah dan mudah dari merawat".Jus Manggis ini dikenali sebagai Super Antioxidant kerana ia mengandungi unsur Xanthon yang lebih kuat daripada Vitamin C. Penemuan kandungan ORAC dalam manggis telah mengejutkan dunia. Justeru itulah produk ini telah mendapat permintaan yang sangat tinggi terutama di kalangan pesakit-pesakit di tahap kritikal seperti kanser Tahap 4.

No comments:

Post a Comment